Horváth Oszi nosferato

Author: Oszi

beatkoho-2014-osziZenei általános iskolába jártam, zeneiskolát végeztem. 10-12 évig ütőhangszereken tanultam, és doboltam. 1996-ban kezdtem zenekarban billentyűzni/zongorázni, és úgy is maradtam. Játszottam ütős, hagyományőrző, szimfonikus, magyar és amerikai fúvószenekarban, rövid ideig big bandben, metál, rock, blues és jazz bandában (Tritonus), később reggae (Hecho A Mano), ethno/dub (Mantravels) és jelenleg élő hip-hop zenekarban (BeatKOHO). DJ-ként kevertem sokféle house, r&b és UK garage zenét, erről még nem sikerült leszoknom. Zenekészítőként a downtempo és hiphop (HAJÓ/nosferato), valamint a house (Camilo) érdekel.

A MIDI zeneszerzéssel való kapcsolatom is valahol a billentyűzéssel, 96-ban kezdődött, előtte a C64-es időket nem számítva ScreamTracker és FastTracker modulokat készítettem, más lehetőségem nemigen volt. A legrégebbi számítógépes felvételem 94-es.

Inspiráció

 

Komoly zenegyűjteményem van, ebből igazából a közel 1000 jazz lemezt tartom a legnagyobb becsben, de ez a birtokomat valaha megjárt hanganyagnak csak kb. a 20%-a. 1998-ban sokan tőlem jutottak friss zenékhez az interneten, egészen kb. 2002-ig. Több ezer lemezt hallgattam végig, mégis azt hiszem, viszonylag véges listát tudnék összeállítani azokról, akik igazán inspiráltak, és igazán maradandó nyomot hagytak a zenémben.

Akiktől ismeretlenül sokat kaptam: Ray Manzarek (1967), Chuck Leavell (1992), Benny Golson (1958), Oscar Peterson (1970), Michel Petrucciani, Michel Camilo. Art Blakey, Dave Brubeck. Yanni, Purple Motion, Skaven (1993), John Williams, Alan Silvestri. Jaco Pastorius, Marcius Miller, Incognito. Tina Turner, Michael Jackson. Ten Sharp. Stevie Wonder, James Brown, The Doors. Ferenczi György és a Herfli, Kiru Gotta Humble, Tea zenekar. Chopin, Csajkovszkij, Vivaldi, Orff. Thievery Corporation, Portishead, Massive Attack, Freestylers, Propellerheads. Bob Marley. Thomas Bangalter, David Morales, Olav Basoski, The Timewriter, Terry Lee Brown, Jr. Run DMC, Wyclef Jean.

Évekre abbahagytam a zenélést, és csak zenét hallgattam, aztán 2006  és Dunaújváros hozta vissza az élőzenét a billentyűvel, 2007 a zeneírást, 2008 a zenéRŐL írást (b-oldal.blog.hu), 2010 a DJ-zést, 2011 pedig a dobolást. Ha már az évszámok pörögnek, 1979-ben születtem Budapesten, itt is élek, és innen 2 sarokra kezdtem ütőhangszereken tanulni 1987-ben. Az első hangszeremet 1983-ban kaptam, egy Casio VL-Tone játékszintit, a mai napig megvan, és 40 emelet mélyen őrizzük egy savval feltöltött várárok közepén, ami körül velociraptorok nyüzsögnek.

Hangszerek

Bár a BeatKOHO-ban és azon kívül is éjjel-nappal a zongora szól, állandóan ütök és rúgdosok valamit. Ezért levezető céllal 2011-et végigdoboltam Delov Jávorral, akit 15 éve ismerek, és nagyon hálás vagyok, hogy elviselte, hogy egy billentyűsnek volt pofája az ebből adódó csigatempóval újra dobverőt fogni és kicsit felfrissülni. Így volt teljes a kép, így 2011-ben mindent csináltam a zenével kapcsolatban, amihez valaha azon belül közöm volt, és mindet egyszerre. Olyan, mint amikor Gazdálkodj okosan!-ban megvan a ping-pong asztal, a hinta, a hűtőszekrény, meg az összes felesleges szar, ami soha nem volt a 80-as években igazából senkinek, csak nálam ezek lemezjátszóból, meg műanyag és fém kütyükből állnak, amiken sok gomb van (nem, nem kabát).

Most már nincs dob, a BeatKOHO albumon dolgozunk, jól érzem magamat. Amennyire a zeneszerzéshez szükséges, tudok pár hangot gitározni, valamint teknősül, vízilóul és krokodilul is. A hangszereimről van egy hosszabb leírás az erről szóló honlapomon, mert amúgy a “legtöbbhonlapú ember” címére is hajtok néha, nem szándékosan. Egyébként meg közgazdász, egy online cégem van, család nincs, kedvenc italom az almalé, és azért jelentkeztem erre a szépségversenyre, hogy a médiáBA szeretnék elhelyezkedni, satöbbi.

Písz

Rap alapok

A BeatKOHO mostanában (2011 második fele – 2012) felemészti a zenei alkotóképességemet, és a próbákon, a közös zeneírások és stúdiózások közben el is megy a kreatív energiám. Amikor mégis marad, akkor nemcsak downtempo, hanem kifejezetten hiphop zenéket is írok. Nem azzal a céllal, hogy rap alap legyen belőle, némelyik azonban az lesz – olyannyira, hogy például a “Sins” című rap alapból készül a BeatKOHO “Fújd ki” című száma, amit 2011 decemberében felvettük stúdióban, és ez lesz a BeatKOHO album címadó dala is.

 

Egyéb zene

A saját zenéimben főleg downtempo vonalon próbálok maradni, és ebből a hangulatból igyekszem minél többet a kohóban is eljátszani. Jelenleg ezeket a számokat próbálom összegyűjteni és albummá szervezve végleg lelakkozni, és továbblépni.